Original title:
Marketingová komunikace vybrané společnosti
Translated title:
Marketing comunication in firm
Authors:
Brožová, Veronika ; Kala, Štěpán (advisor) ; Pavel, Pavel (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem diplomové práce je na základě provedeného dotazníkového šetření a analýzy dat navrhnout vhodná doporučení v oblasti marketingové komunikace společnosti
Costa Coffee. K naplnění hlavního cíle práce předchází jednotlivé dílčí cíle, které na sebe
logicky navazují. Teoretická část obsahuje pojmy týkající se marketingu, marketingového
mixu a marketingové komunikace, zejména komunikačního mixu a cíleného marketingu. V praktické části je popsána charakteristika zvoleného kavárenského řetězce a jeho
marketingového mixu, který je prozkoumán i u nejbližší konkurence. Analyzováno je také
vnější prostředí kavárenského řetězce. Dalším krokem je dotazníkový průzkum, sloužící k identifikaci vhodných segmentů pro nastavení co nejúčinnější marketingové komunikace.
Návrh na optimalizaci marketingových nástrojů se opírá o výzkum spotřebního a mediálního
chování a životního stylu populace MML TGI. Na základě dat z tohoto výzkumu je
analyzováno vnímání propagace na úrovni jednotlivých segmentů. Na závěr je na základě
získaných informací ze všech zkoumaných oblastí sestaven návrh pro zdokonalení
marketingových aktivit a navrženo zařazení zelené kávy do portfolia kavárny.The main goal of the diploma thesis is to propose suitable recommendations in the
area of marketing communication of the company Costa Coffee on the basis of a questionnaire survey and data analysis. To accomplish the main goal of the thesis, logically
sequenced partial goals precede it. The theoretical part contains basic terms related to
marketing, marketing mix and marketing communication, especially communication mix
and targeted marketing. The practical part describes characteristics of the chosen café chain
and its marketing mix, which is inspected also in the closest competition companies. Also
analyzed is the external marketing environment of the coffee chain. The questionnaire
survey, which is aimed to identify suitable segments for setting most effective marketing
communication possible, follows. The suggestion for the optimization of marketing tools is
based on a research into consumption and medial behaviour and lifestyle of MML TGI
population. On the basis of the data gained in this research, the perception of promotions on
the level of individual segments is analysed. The conclusion, considering all the information
acquired in the research, contains a proposal for improving marketing activities, and green
coffee is suggested to be added to the café portfolio.
Keywords:
konkurence; marketing; marketingová komunikace; marketingové prostředí; marketingový mix; marketingový výzkum; nové trendy v oblasti marketingu; nový výrobek; segmentace