Original title:
Strategie marketingového řízení firmy.
Translated title:
Strategy of company marketing management
Authors:
Kubrichtová, Eva ; Kala, Václav (advisor) ; Michal, Michal (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Předmětem této diplomové práce je zanalyzovat strategické marketingové řízení zvolené firmy a na základě provedené situační analýzy navrhnout vhodnou marketingovou strategii. K tomuto účelu byla vybrána firma paní podnikatelky Květuše Hellmichové z Litvínova, která se zabývá plaváním kojenců, batolat a dětí předškolního věku.
V první části jsou vysvětleny základní pojmy, které se vztahují k danému tématu. Pozornost je kladena na marketingovou situační analýzu, marketingové strategie a marketingový mix služeb. V praktické části je charakterizována zvolená firma. Na to navazuje situační analýza, která je rozdělena do několika částí. První a druhá část je věnována analýze vnějšího a vnitřního prostředí. Třetí část je stěžejní pro výběr marketingové strategie a obsahuje identifikaci udržitelné konkurenční výhody. Poslední analytická část se zabývá vnitřními a vnějšími zájmovými skupinami.
Na závěr jsou shrnuty zjištěné poznatky, na základě kterých jsou navržena opatření a doporučení, která by měla vést k upevnění pozice firmy a zvýšení jejího podílu na trhu.
The subject of this diploma thesis is to analyse the strategic marketing management of a selected company and to suggest a suitable marketing strategy based on said analysis. The company of Mrs. Květuše Hellmichová from Litvínov was chosen for this purpose. The company is focused on swimming for infants, toddlers and pre-school children.
The first part explains basic concepts related to the topic. It focuses on marketing situation analysis, marketing strategy and the marketing mix of services. The practical part includes a characterization of the selected company. Followed by a situation analysis of external and internal environment. The third part is crucial for the choice of marketing strategy and it includes the identification of sustainable competitive advantage.
The last, analytical, part deals with internal and external stakeholder groups.
The conclusion summarizes the findings that serve as a basis for the proposed measures and recommendations, which ought to lead to consolidation of the company´s position and increase in its market share.
Keywords:
konkurenceschopnost; marketing; marketingová situační analýza; marketingový mix; marketingový plán; marketingový výzkum; rozvojové strategie