Original title:
Marketing mix
Translated title:
Marketing mix
Authors:
Dvořák, Michael ; Štůsek, Jaromír (advisor) ; Jadrná, Monika (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Předmětem této bakalářské práce, jejíž přesný název je marketing mix, je analýza
současného marketingového mixu vybrané společnosti, návrh na jeho zdokonalení a strategie při znovuuvedení tradiční obuvnické firmy a jejich produktů na český trh.
Teoretická část se zabývá vysvětlením základních pojmů marketingu, historií, aktuálními trendy a jeho zásadami. Získané teoretické poznatky jsou následně využity v navazující praktické části.
Praktická část popisuje současný stav marketingového mixu ve vybraném podniku
a zaměřuje se na jeho zhodnocení. Součástí je také analýza obuvnického trhu v ČR. V závěru bakalářské práce jsou navržena doporučení na vylepšení marketingového mixu společnosti.The subject of this thesis, with the official name Marketing mix, is to analyse the actual and future marketing mix in selected company, propose for its improvements and strategy for re-launching traditional footwear company and their products on the Czech market.
The theoretical section focuses on the basic concepts of marketing, its history, actual trends and its principles. The theoretical findings are used in the following practical part.
The practical section describes the current and future status in selected company and focuses on its evaluation. It also includes an analysis of the footwear market in the country. In the final part of thesis there are proposal of several recommendations to improve marketing mix in selected company.
Keywords:
cena; Marketing; marketingový mix; produkt; životní cyklus