Original title:
Analýza praktické části závěrečných zkoušek na konkrétní střední odborné škole
Translated title:
An analysis of the practical part of the final apprenticeship examinations at a particular apprentice-ship school
Authors:
Mašatová, Kateřina ; Kříž, Emil (advisor) ; Hrušková, Eva (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Ve své bakalářské práci se zaměřuji na analýzu závěrečných praktických zkoušek žáků na odborném učilišti zakončeném výučním listem. Analýzu jsem provedla ve školním roce 2014/2015 a 2012/2013. Cíl práce bylo porovnat kvality a úrovně písemných, praktických a ústních zkoušek.
V práci porovnávám výsledky původních závěrečných zkoušek a zkoušek dle jednotného zadání.
Závěrečné zkoušky dle jednotného zadání jsou pro žáky snadnější a přijatelnější.
V teoretické části se zaměřuji na osobnost žáka, typologii učitele a části závěrečných zkoušek.
V praktické části se zaměřuji na průběh závěrečných zkoušek, jak dle jednotného zadání, tak i původního zadání. Tím dochází k porovnání jejich výsledků. In my bachelor thesis I am focusing on the analysis of the final practical examination of students at vocational school ended by vocational certificate. The analysis was conducted in the school year 2014/2015 and 2012/2013. Aim of the study was to compare the quality and level of written, practical and oral exams.
In my work I compare results of original final examinations and examinations by a single task.
Final testing under a single task is for students easier and more acceptable.
The theoretical part focuses on the personality of the student, the typology of the teacher and on a parts of the final examinations.
The practical part focuses on the course of final examinations according to single task, as well as original assignment. This leads to a comparison of the results.
Keywords:
Cíle; Dovednosti; Nářadí; Odborný výcvik; Střední odborné učiliště; Učební pomůcky; Vědomosti