Original title:
Marketingový mix
Translated title:
The marketing mix
Authors:
Kosová, Michaela ; Štůsek, Jaromír (advisor) ; Jadrná, Monika (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce, s názvem Marketingový mix, se zabývá marketingovým mixem společnosti nabízející služby, a jeho sedmi částmi, kterými jsou výrobek, cena, místo prodeje, propagace, materiální prostředí, lidé a procesy.
V první, teoretické, části práce jsou na základě prostudování odborné literatury podrobněji rozebrány pojmy marketing a marketingový mix.
Druhá, praktická část, představuje společnost Fitness centrum Podbaba, která je předmětem zkoumání. Tato část obsahuje analýzu současného marketingového mixu společnosti, která je provedena na základě získání primárních a sekundárních dat, a dotazníkové šetření zaměřeno na propagaci fitness center.
V závěru práce je, na základě získaných dat, provedení vlastního průzkumu dotazníkovou metodou a porovnání dat, uveden návrh případného zlepšení marketingového mixu pro větší ovlivnění zákazníka a přilákání více nových zákazníků.
Bachelor thesis, entitled The marketing mix, is engaged in the marketing mix of a company which offers services, and its seven components, which are product, price, distribution, promotion, physical environment, people and processes.
In the first, theoretical part, they are based on the study of scientific literature discussed in more detail the concepts of marketing and marketing mix.
The second part represents the company Podbaba Fitness Centre, which is under investigation. This section contains an analysis of the current marketing mix of the company, which is made based on the acquisition of primary and secondary data and a questionnaire aimed at promoting fitness centers.
The conclusion is based on data obtained, to conduct its own survey by the questionnaire method and comparing data, presented the proposal of possible improvements in the marketing mix for a greater influence customers and attracting more new customers.
Keywords:
cena; komunikační mix; lidé; marketing; marketingový mix; materiální prostředí; místo prodeje; procesy; výrobek