Original title:
Společenská odpovědnost organizací
Translated title:
Corporate Social Responsibility
Authors:
Kasková, Tereza ; Kvasničková Stanislavská, Lucie (advisor) ; Pavel, Pavel (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá společenskou odpovědností u tří vybraných společností, kterými jsou Penny Market, Kaufland a Lidl (Česká republika). Teoretická část práce pojednává o historickém vývoji tohoto konceptu, definování samotného pojmu společenské odpovědnosti organizací (CSR) včetně tří pilířů a jeho charakteristických znaků. Dále práce vymezuje aktéry CSR, argumenty pro přijetí a proti přijetí, přínosy, popisuje implementaci konceptu a hodnocení společenské odpovědnosti. Ve vlastní části práce je proveden rozbor jednotlivých CSR konceptů u vybraných společností a následně jsou koncepty porovnávány a hodnoceny. Dále navazuje dotazníkové šetření a v konečné části práce je provedena syntéza poznatků z komparace a výsledků dotazníků. Ze syntézy poznatků jsou navržena vhodná doporučení na zlepšení konceptu u vybrané společnosti Lidl, na základě zjištění nejnižšího počtu CSR aktivit a nejnižší míry různorodosti aktivit.This thesis deals with the Corporate Social Responsibility of three organizations which are Penny Market, Kaufland and Lidl (Czech republic). The theoretical part deals with historical development of the concept, defining the term of Corporate Social Responsibility (CSR) including three pillars and its characteristics. It also deals with stakeholders, arguments for acceptance and against acceptance, benefits, describes implementation of the concept and evaluation of social responsibility. In own part of the thesis are analyzed the concepts of three organizations and then concepts are compared and evaluated. Further continues questionnaire survey and the final part of thesis is synthesis of all knowledges from comparison and the results of the questionnaire. From synthesis are proposed recommendations to improve the concept of the selected company Lidl. Based on the findings Lidl has one of the lowest number of diverse activities.
Keywords:
ekonomická oblast; environmentální oblast; sociální oblast; společenská odpovědnost organizací; tři pilíře společenské odpovědnosti; zájmové skupiny