Original title:
Marketingová komunikace
Translated title:
Marketing communications
Authors:
Stejskalová, Martina ; Štůsek, Jaromír (advisor) ; Dagmar, Dagmar (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací. Popisuje nástroje marketingové komunikace, které jsou aplikovány na konečné spotřebitele.
Teoretická část je zaměřena v první části na vymezení pojmu marketing, jeho definice a historický vývoj. Následující podkapitola popisuje nejprve obecně marketingovou komunikaci, a proces komunikace. Další část se již zabývá jednotlivými nástroji komunikačního mixu.
Poslední podkapitola pojednává o pojmu product placement. Charakterizuje význam slova product placement, definuje jeho druhy a formy a v poslední části popisuje situaci ohledně umístění produktů na českém trhu.
Empirická část práce navazuje na teoretická východiska první kapitoly. Zaměřuje se především na product placement na území České republiky. Charakterizuje umístění produktů v TV pořadech a seriálech. Druhá část vlastní práce je zaměřena na sběr a zpracování informací ohledně povědomí o zkratce PP. V závěru kapitoly jsou tyto informace statisticky testovány.
V kapitole závěr jsou zjištěné výsledky výzkumu interpretovány a zhodnoceny.
This thesis deals with marketing communications. Describes marketing communication tools that are applied to the final consumer.
The theoretical part focuses on the first part of the definition of marketing,
its definition and historical development. The following section describes first general marketing communication and the communication process. Another part deals with various tools of communication mix.
The last subchapter discusses the concept of product placement (PP). Characterizes the meaning of product placement, defines types and forms, and in the last part describes the situation regarding the placement of products on the Czech market.
The research builds on the theoretical basis of the first chapter. It focuses primarily on product placement in the Czech Republic. It characterizes the product placement
in TV shows and series. The second part of this work is focused on collecting
and processing information regarding awareness abbreviated PP and that information
are statistically tested.
In the last chapter are results of research concluded, interpreted and evaluated.
Keywords:
firma; komunikace; komunikační proces; Marketing; marketingová komunikace; osobní prodej; podpora prodeje; PR; product placement; reklama; zákazník