Název:
Využití marketingových nástrojů ve zvoleném subjektu
Překlad názvu:
Applying of marketing tools in chosen firm
Autoři:
Holá, Andrea ; Vokáčová, Lucie (vedoucí práce) ; Fajčíková, Adéla (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem práce je zhodnotit využití marketingových nástrojů v konkrétní organizaci a případně doporučit změny ve stávajících marketingových aktivitách. Objektem zkoumání je Centrum pobytových a terénních sociálních služeb Zbůch.
Teoretická část vznikla na základě prostudování odborné literatury a je zde podrobně popsána problematika marketingového řízení a jednotlivých nástrojů marketingového mixu. Práce se dále zabývá odlišnostmi marketingu v neziskových organizacích a komerčních podnicích. Jsou popsány specifika marketingu vztahující
se k této oblasti a samotný význam marketingového řízení pro podniky, jejichž cílem není dosahování zisku.
Druhá část práce je věnována vlastnímu řešení. Popisuje konkrétní subjekt, reálné využití marketingového mixu a jeho zhodnocení. Zvoleným subjektem je nezisková organizace poskytující sociální služby. Marketingový mix se v tomto oboru liší
a je rozšířen o další nástroje, vztahující se k této oblasti. Základní 4P (Produkt, Cena, Místo, Propagace) jsou doplněny o nástroje Lidé, Fyzické prostředí a Partnerství. Podrobnosti o využití jednotlivých nástrojů jsou získány ze studie interních dokumentů
a veřejně dostupných informací.
V závěru práce jsou uvedeny výsledky vyplývající ze zjištění využití marketingového mixu ve zvoleném subjektu a z výsledků dotazníkového šetření spokojenosti uživatelů. Na jejich základě je vyvrácen předpoklad, že pokud budou analyzovány jednotlivé oblasti marketingového mixu, budou nalezeny nástroje, kterým není věnována dostatečná pozornost, a které se dají vzhledem k cílům podniku zdokonalit.
Goal of the work is to evaluate use of marketing tools in particular organization
and eventually to recommend changes in current marketing activities. Object of research
is Centrum pobytových a terénních služeb Zbůch.
Theoretical part was based on a professional literature study and the problematics of marketing management and marketing mix individual tools are described here in detail. The work further addresses differences in marketing of a non-profit and commercial companies. It describes marketing specifics related to this area and the very meaning
of marketing management in companies whose goal is not a profit.
Second part is dedicated to own solutions. It describes concrete subject, real use
of marketing mix and its evaluation. The subject of choice is a non-profit organization providing social services. Its marketing mix is different and expanded by tools related
to this sphere. Basic 4P (Product, Price, Place, Promotion) are amended by tools People, Physical environment and Partnership. Usage details of individual tools are acquired
by studying internal documents and publicly accessible informations.
The results arising from marketing mix usage in chosen subject and from satisfaction survey of individual users are stated in the conclusion. Based on it is disproved assumption that if individual areas of marketing mix will be analyzed, the tools that dont get enough attention will be found and improved towards company goals.
Klíčová slova:
marketingové nástroje; marketingové řízení; marketingový mix; nezisková organizace; služby; strategický marketing; trh