Original title:
Zhodnocení pozice vybraného podniku (MSP) ve stavebnictví
Translated title:
Assessment of the position of the chosen company Building
Authors:
Melkes, Vlastimil ; Pletichová, Dobroslava (advisor) ; Zdena, Zdena (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] V současné době tvoří rozsáhlou podnikatelskou oblast malé a střední podniky, které mají nenahraditelnou funkci v ekonomice vyspělých států. Podílejí se výrazným způsobem na tvorbě pracovních míst, a tím ovlivňují vývoj zaměstnanosti. Mohou se velmi rychle přizpůsobit a snaží se uspokojit i velmi specifické požadavky náročného zákazníka. Jsou ovšem vystaveny přímým vlivům vnějšího ekonomického prostředí, musí být tedy schopny pružně reagovat na nastalou situaci.
Diplomová práce se zabývá zhodnocením pozice firmy INTERM, s.r.o., která působí v oblasti dodávek a montáží výplní stavebních otvorů. Práce obsahuje vnější i vnitřní analýzy včetně hodnocení pozice na trhu. Závěrem se zabývá výběrem vhodné strategie a návrhy řešení pro upevnění současného stavu s cílem posílit svoji pozici na trhu.Nowadays, small and middle size companies create comprehensive business area, that have irreplaceable function in the economics of developed countries. These companies are an essential part of creating jobs and therefore they influence the development of employment as such. Small and middle size companies are able to readjust to very specific needs of customers. They also face immediate influences of economic environment which is why they have to react to various situations flexibly.
The diploma theses deals with the evaluation of the position of INTERM s.r.o. company which operates in the area of delivery and construction of structural gaps. The theses contains both external and internal analysis including the evaluation of the market position of the company. The theses also deals with the choice of suitable strategy and solution suggestions for consolidating of contemporary state, possibly strengthening the position of the company on the market.
Keywords:
finanční analýza; konkurenceschopnost; malý a střední podnik; strategie rozvoje podniku; ukazatele ekonomické efektivnosti; vnitřní a vnější analýza