Original title:
Marketingová strategie SOŠ a její vliv na poptávku po studiu
Translated title:
Marketing strategy of a secondary vocational school and its impact on attracting potential students
Authors:
Fritschová, Lenka ; Tomšíková, Kateřina (advisor) ; Lenka, Lenka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce "Marketingová strategie SOŠ a její vliv na poptávku po studiu" se
zabývala segmentem odborných škol v lounském regionu. Jejím cílem bylo zmapovat
a následně zanalyzovat marketingové strategie vybraných středních odborných škol.
V teoretické části bakalářské práce byly vymezené pojmy související s oblastí školství
a marketingem. Pro zpracování praktické části bakalářské práce byly využity dvě
metody metoda obsahové analýzy, v jejímž rámci byly posuzovány nástroje
marketingového mixu, a metoda dotazníkového šetření. Dotazníkové šetření bylo
vedeno s vybranými respondenty žáky prvních ročníků středních odborných škol
v Žatci. Na základě zjištěných výsledků byla navržena vlastní doporučení, která by
mohla pomoci školám v jejich komunikaci s veřejností a mohla by mít vliv na zvýšení
zájmu žáků o studium na těchto školách.The Bachelor thesis "Marketing Strategy of Secondary Vocational Schools and its
Impact on Attracting Potential Students" focused on a market of vocational schools in
Louny region. The main goal was to map and analyse the marketing strategy of several
vocational schools. The terms of school system and marketing were outlined in a theoretical part of the thesis. In the practical part there were two chosen methods used the method of content analyses and following application of marketing mix and the
method of questionnaire survey. The questionnaire survey was led within some chosen
respondents students of first grades of vocational schools in Žatec. The bachelor
thesis was round off with a summary of survey results and recommendations for
strengthening secondary schools' communication with the public.
Keywords:
komunikace s veřejností; marketingová strategie; marketingový mix; poptávka po studiu; střední školy