Original title:
Podnikání malé firmy
Translated title:
Business small company
Authors:
Zdražil, Tomáš ; Štůsek, Jaromír (advisor) ; Marie, Marie (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Jako téma své diplomové práce jsem zvolil Podnikání malé firmy. Malé firmy jsou společně se středními podniky velmi důležitou součástí národního hospodářství a diplomová práce je zaměřena právě na specifika malých podniků. Cílem diplomové práce na téma Podnikání malé firmy je charakteristika malé firmy podnikající v oboru jízdních kol a návrh doporučení pro tuto zvolenou firmu na základě vypracovaných analýz. Práce je rozdělena do dvou částí. První praktická část práce je zaměřena na charakteristiku pojmů jako je podnik, podnikání nebo podnikatel a především pak z hlediska podnikání malé firmy. Následně jsou zde vysvětleny pojmy týkající se marketingu firem jako je například marketingový mix. V závěru této části práce se nachází charakteristika zvolených analýz pro tvorbu vlastního řešení práce. Celá tato část práce je vypracována na základě literárních a internetových zdrojů. Druhá část diplomové práce je tvořena vlastním řešením, jehož cílem je nalézt vhodná doporučení na zlepšení působnosti firmy na trhu s jízdními koly. Tyto návrhy na zlepšení podnikání v daném oboru jsou vypracovány na základě několika analýz. Nejprve zde byla vypracována analýza vnějšího prostředí na kterou navazuje analýza vnitřního prostředí podniku a shrnující SWOT analýza. Výsledné návrhy doporučení pro firmu plynou z veškerých poznatků získaných z teoretické a praktické části práce. Tyto návrhy by měly vést ke zlepšení pozice firmy na trhu a větší konkurenceschopnosti.The theme of my thesis is Business small company. Small companies are together with medium companies very important part of national economy and this thesis is focused on specifics of these companies. The aim of my thesis Business small company is a characteristic of a company selling bicycles and proposal of recommendation for the selected company on the basis of elaborated analysis. The thesis is divided into two parts. The first part of my thesis is theoretic and this part is focused to the general description of business, undertaking and businessman especially in terms of small company. After that there are explain marketing in small companies especially marketing mix. In the end of this part of my thesis is characteristic of chosen analysis for second part of my thesis. The first part is all based on literary and internet resources. The second part of thesis is formed by own work aiming to find appropriate recommendations for better position of chosen company on market with bicycles. These recommendations are for better position on market with bicycles are developed on the basis of chosen analysis. First, there is an analysis of external environment which connects to analysis of internal environment of the company and summary SWOT analysis. The resulting proposals for the company stemming from all the evidence obtained from first and second part of the thesis. These proposals should help the company to better position on the market with bicycles and to better competitiveness.
Keywords:
malý a střední podnik; marketing; podnik; podnikatel; podnikatelské prostředí; služby