Original title:
Analýza hypotečního úvěru v ČR
Translated title:
Mortgage loan analysis in the CR
Authors:
Boušová, Barbora ; Steininger, Michal (advisor) ; Jan, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je vymezit základní pojmy týkající se hypoték v České republice, popsat problematiku získání hypotečního úvěru, jeho čerpání a následné splácení. Dílčím cílem je analyzovat hypoteční úvěry v ČR za účelem získání poznatků v oblasti informovanosti klientů o hypotečních úvěrech, a dále za účelem identifikace pro klienta nejvýhodnějšího produktu.
Teoretická část práce charakterizuje hypoteční úvěr, popisuje možnosti jeho získání, čerpání a splácení.
Praktická část práce je založena na datech získaných ze statistického šetření, které proběhlo pomocí ankety. Díky tomu vznikl potencionální klient, kterému byla na základě nabídek bank doporučena pro něho nejvýhodnější nabídka.
Potencionální klient požadoval od bank nabídku hypotečního úvěru ve výši 1 500 000 Kč, se splatností 30 let a dobou fixace úrokové sazby na 5 let. Česká spořitelna, a. s. byla klientovi doporučena, protože nabídka této banky byla pro klienta ta nejvýhodnější.
Díky datům získaným z ankety bylo možné posoudit informovanost lidí v ČR o hypotečních úvěrech.
The aim of this bachelor thesis is to define the basic terms which are related to mortgages in the Czech Republic, issues of getting, drawdowning and paying off the mortgage.
Another goal is to gain findings of client´s awareness of the mortgages and to find out the best product for client.
The literature review is focused on getting, drawdowing and paying of the mortgage.
The results are based on the obtained data from survey. Owing to survey there is a best supply offer for potential client. The potential client demands a mortgage in the following conditions, amount of mortgage is 1 500 000 CZK, due date is 30 years and the interest is for 5 years.
The bank Česká spořitelna offered the best supply to the potential client.
Due to obtained data from the survey it was possible to assess the awareness of inhabitants in the Czech Republic about the mortgage.
Keywords:
bankovní instituce; Hypoteční úvěr; úroková míra