Original title:
Delegování a jeho realizace v praxi
Translated title:
Delegation and its implementation in practice
Authors:
Nejedlá, Růžena ; Vokáčová, Lucie (advisor) ; Jadrná, Monika (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je zjistit úroveň procesu delegování ve firmě Meixner a Hanuš a.s., zhodnotit proces delegování u podřízených pracovníků a porovnat jej s pohledem na delegování u vedoucího pracovníka.
V teoretické části je popsán management a organizování, které jsou nedílnou součástí delegování. V rámci pojmu delegování je rozebrána jeho podstata, předmět, bariéry, fáze, delegování úkolů a s tím potřebné pravomoci až po kontrolu. Za každou kapitolou nebo podkapitolou je uveden závěr, kde autorka bakalářské práce uvádí v čem se autoři shodují nebo v čem se liší.
V praktické části je představena sledovaná společnost, kde je uveden její profil, struktura a vzdělávání zaměstnanců. Pro rozbor procesu delegování v dané společnosti je vybrána metoda dotazníkového šetření u podřízených pracovníků. U nadřízeného zaměstnance byl zvolen rozhovor. Z vyhodnocení bylo navrhnuto zkoordinovat lépe pracovní činnosti a zlepšit spolupráci mezi dispečery a manažerem dopravy se zaměřením na zlepšení organizace práce. U motivačních programů je vhodné se zaměřit i na pracovníky kteří jsou ve firmě kratší dobu a nemají tolik zkušenostíThe aim of this thesis is to determine the level of the process of delegation in the company Meixner and Hanuš and.s. evaluate the delegation process for subordinate staff and compare it with the look of the delegation at the head of the worker.
In the theoretical part is described the management and organizing, which are an integral part of the delegation. In the framework of the concept of delegation is discussed its nature, purpose, barriers, phases, delegation of tasks and with the necessary powers up to the control. For each chapter or podkapitolou is given a conclusion, where the author of the thesis states what the authors agree or in which they differ.
In the practical part is presented the reference company, where it is given its profile, the structure and training of the staff. For the analysis of the process of delegation in a particular company is chosen the method of questionnaire investigation for subordinate staff. By the senior member of staff has been elected to the conversation. The evaluation was designed to coordinate better the work activities and improve the cooperation between the dispatchers and the manager of transport with a focus on improving the organisation of work. For incentive programs, it is appropriate to focus on the workers who are in the company a shorter period of time and don't have much experience.
Keywords:
kompetence; manažerské funkce; odpovědnost; organizační struktura; pravomoc; proces delegování; prvky delegování - úkoly; sféra působnosti; činnosti; řízení