Original title:
Hodnocení účinnosti internetové reklamy
Translated title:
Evaluation of the effectiveness of online advertising
Authors:
Auterský, Petr ; Hesová, Ivana (advisor) ; Marek, Marek (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce Hodnocení účinnosti internetové reklamy analyzuje možnosti propagace firem na internetu a hodnotí účinnost jednotlivých kampaní. Teoretická část zkoumá vybrané reklamní systémy, strategie jejich použití a možnosti aplikace na vybrané subjekty dle zvolené literatury uvedené ve zdrojích práce. V praktické části byl vytvořen elektronický obchod, na kterém byly aplikovány reklamní strategie popsané v teoretické části. Výsledky jsou podrobně popsány a byl vybrán ideální online marketingový mix vyhovující danému internetovému obchodu.Thesis Evaluation of the effectiveness of online advertising analyzes the possibilities of advertising for businesses on the internet and evaluates the effectiveness of individual campaigns. The theoretical part explores selected advertising strategy systems for their use and application options on selected subjects by selected literature sources mentioned in the work. In the practical part will be created electronic commerce, which will be applied to advertising strategies discussed in the theoretical part. The results are described in detail and selected the ideal online - marketing mix that fit this online store.
Keywords:
elektronický obchod; eshop; kampaň; marketing; online; reklama; účinnost