Original title:
Management a rozvoj zaměstnanosti v bankovnictví
Translated title:
Management and employment development in the banking sector
Authors:
Vargová, Naděžda ; Toth, Daniel (advisor) ; Pavel, Pavel (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá příčinami fluktuace zaměstnanců v bankovním sektoru. Na začátku psaní této práce si autorka položila otázku: co lze udělat proto, aby v bankách došlo ke snížení fluktuace zaměstnanců a dlouhodobě poté dosahovaly optimálních čísel, co vede zaměstnance ke změně svého zaměstnavatele? Cílem práce je určení příčin fluktuace, identifikování problémové oblasti a navržení vhodných řešení pro oddělení lidských zdrojů, tak, aby se společnost dostala na přirozenou míru. Na výše uvedené otázky není lehká odpověď. Proto si autorka vybrala pro svůj výzkum dvě bankovní společnosti. Nejprve určila z interních zdrojů míru fluktuace, míru přežití a index stability. Dále autorka provedla dotazníkové šetření týkající se pracovní spokojenosti zaměstnanců, která úzce souvisí s fluktuací. Ve třetí výzkumné části autorka této práce vystupuje jako Mystery Shopper, jehož cílem je vyzkoušet si "na vlastní kůži" proces výběru nových zaměstnanců v bankovních společnostech. Dále zjišťuje, jakým způsobem vše probíhá, co mají tyto společnosti společné a čím se naopak od sebe liší. Snaží se identifikovat potenciální riziko odchodu stávajících zaměstnanců ke konkurenci.This thesis researches the causes of employee turnover in the banking sector. The aim of this thesis is to determine the causes of employee turnover, identify problem areas and propose solutions to reach an optimal turnover rate. The questions the author asks are: what can be done in order to reduce employee turnover in the banking sector and to maintain optimal turnover rates, and what motivates employees to change employment? There is no simple answer to these questions. The author chose a pair of banking companies. The first step was using internal resources in order to determine the turnover rate, the survival rate and the stability index. The next stage was conducting a survey among employees, specifically relating to job satisfaction and closely related to turnover rates. The third and final step was participation in job interviews in order to better understand how human resource management worked in the two banks chosen. The author looked at what both companies have in common, what the differences are and identified the potential risks of employees leaving the services of a company and being subsequently employed by rival companies.
Keywords:
fluktuace; retence; zaměstnanec; řízení rozvoje zaměstnanosti