Original title:
Firma v konkurenčním prostředí
Translated title:
The Company in a Competitive Environment
Authors:
Klenovitskaya, Yuliya ; Šrédl, Karel (advisor) ; Svoboda, Roman (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] V podmínkách globalizace intenzita mezinárodní konkurence neustále roste, což má za následek zvýšení konkurenčního boje mezi subjekty, které bojují za svou dominanci na trhu. Téma bakalářské práce zní Firma v konkurenčním prostředí. Jeho význam a aktuálnost jsou v současném moderním světě zřejmé.
Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit současnou úroveň konkurenčního boje na mezinárodním trhu sportovního oblečení a zařízení, analyzovat faktory, které negativně ovlivňují chod organizace, a tím i snižují její konkurenceschopnost. Aplikační část bakalářské práce je zaměřena na analýzu konkurenčního prostředí společnosti Adidas AG. Jsou analyzovány silné a slabé stránky společnosti, hrozby a příležitosti, vyskytující se na trhu, na kterém působí, a také vnější faktory, ovlivňující chod podniku.
In the conditions of globalization, the intensity of international competition is constantly increasing, which has resulted in increased competition between operators fighting for market dominance. This thesis focuses on the firm in a competitive environment. Its importance and timeliness are obvious in this modern world.
The main objective of this work is to determine the current level of competition in the international market of sportswear and equipment, analyze the factors that negatively affect the operations of the organization and thus reduce its competitiveness. The application part of the thesis focuses on the analysis of the competitive environment of the company Adidas AG. They analyzed strengths and weaknesses, threats and opportunities existing in the market in which it operates, and external factors affecting the business.
Keywords:
konkurence; konkurenční prostředí; společnost Adidas