Original title:
Vývoj aplikací pro platformu iOS v jazyce SWIFT
Translated title:
Application development for iOS with SWIFT
Authors:
Hudek, Michael ; Havlíček, Zdeněk (advisor) ; Stočes, Michal (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce je zaměřena na vývoj aplikací pro platformu iOS v jazyce SWIFT. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. Na začátku teoretické části je popsána firma Apple od jejího založení po současnost. Na popis společnosti navazuje analýza systému iOS, který je od roku 2007 pro Apple nedílnou součástí. V následující části je systém analyzován více do hloubky. Je zde popsána základní architektura celého systému, včetně nejvíce využívaných frameworků pro tvorbu aplikací. S tvorbou aplikací je spojena i následující část, kde jsou popsány základní nástroje, které jsou potřebné pro tvorbu aplikací pro platformu iOS. V této kapitole jsou v krátkosti popsány i hardwarové požadavky pro vývoj. Hlavním tématem je popis vývojového prostředí Xcode a především popis samostatného jazyka Swift, který je srovnán s jazykem Objective-C, který nahrazuje.
Na teoretickou část navazuje část praktická. Nejdříve je představeno prostředí Playground společně s několika praktickými příklady. V druhé podkapitole je vyvíjena aplikace Počasí v novém programovacím jazyce Swift. Aby bylo možné zjistit přínosy jazyka Swift, byla aplikace naprogramována také v jazyku Java pro platformu Android. V průběhu praktické části jsou mezi těmito jazyky kódy jednotlivých funkcí porovnávány s pomocí softwarových metrik jako je počet řádků kódu, počet napsaných znaků a velikost výsledné aplikace.
This thesis is focused on a development of the iOS application in SWIFT language. The thesis is devided into two parts - theoretical and practical one. At the beginning of the theoretical part, the Apple company is viewed since its founding to the present. The decsription of the company is followed by analysis of the iOS system, which is the integral part of Apple since 2007. Following part pictures the iOS and its analysis more deeply. The basic architecture of the whole system is presented, including the most frequented frameworks for creation of applications. In the next part I describe the basic tools, which are necessary for the creation the iOS applications platform and also the hardware is described. The main theme is the description of the Xcode Integrated Development Environment and mainly showing the Swift language itself, which replaced the Objective-C language.
In the practical part the Playground environment is presented together with the several practical examles. In the second subchapter there is developing of the Weather application described in the Swift, the new programing language. In order to evaluate the contributions of the Swift language, the application was programmed also in Java language for the Android platform. In the course of the practical part, differents between these languages are showed in a way of the codes of individual functions matched through software metrics such as the number of lines of codes, the number of the chars and the size of the resulting application.
Keywords:
Apple; iOS; iPhone; Swift; Xcode