Název:
Hodnocení obchodníků s využitím procesů životních situací
Překlad názvu:
Rating of key account managers with using the processes of life situations
Autoři:
Čechura, Adam ; Bartoška, Jan (vedoucí práce) ; Romana, Romana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá hodnocením obchodníků na základě modelů podnikových procesů. Tyto modely jsou sestaveny pro jednotlivé situace závislé na výběrovém řízení a jeho výsledku. Po zmapování a namodelování procesů jsou navrženy kvantitativní metriky pro hodnocení obchodníků. Následným ohodnocením matic dle daných kritérií jsou zjištěny váhy kritérií pro hodnocení obchodníků dle jednotlivých procesů a navržena kritéria pro sestavení modelu vícekriteriální analýzy variant.
V první části práce jsou popsány poznatky z oblasti teorie systémů, systémové vědy a procesního modelování. Rovněž jsou charakterizovány základní notace pro vytváření podnikových modelů. Definovány jsou rovněž základní metody hodnocení zaměstnanců a dále vícekritetiální analýza variant.
Druhá část diplomové práce obsahuje představení společnosti, role, odpovědnosti a pracovní náplň obchodníků a zásady pro fungování obchodního týmu. Díky těmto poznatkům jsou dále namodelovány a popsány jednotlivé procesy, na jejichž základě je možné stanovit kvantifikovatelné metriky. Následně je navržen systém pro hodnocení obchodníků dle jednotlivých procesů na základě významnosti jednotlivých kritérií.This thesis deals with the evaluation of Key Account Managers based on business process models. These models are developed for each situation depends on the selection process and forms the basis for the next part. After mapping and modelling of processes are designed quantitative metrics for assessing the Key Account Managers. Subsequent valuation matrices are detected scales for evaluation by individual business processes.
The first part describes the findings from the field of systems theory, systems science and process modelling. They are also characterized by basic notation for creating business models. Defined they are also the basic methods of employee evaluation and multi criteria options analysis.
The second part contains a presentation of the company, roles, responsibilities and workload of Key Account Managers and principles for the functioning of the public team. With these findings are further modelled and described various processes on the basis of which it is possible to set quantifiable metrics. Subsequently, the system is designed for evaluation by individual traders processes based on the importance of the individual criteria.
Klíčová slova:
BPMN; hodnocení zaměstnanců; podnikové procesy; systémová věda; vícekriteriální analýza