Original title:
Instituce pro trávení volného času mládeže
Translated title:
Institutions for youth free time activities
Authors:
Černá, Markéta ; Polišenský, Miroslav (advisor) ; Lörinczová, Enikö (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce pojednává o problematice volného času dětí a mládeže. Je rozdělena na dvě části: teoretickou a analytickou.
Teoretická část vysvětluje základní pojmy, které souvisejí s tématem. Zabývá se volným časem a jeho funkcemi, výchovou, nežádoucím působením a pedagogikou volného času. Zmiňuje účastníky, volnočasové aktivity a instituce. Následně způsoby financování, možnosti dotací a legislativní normy. Informace byly získány studiem odborné literatury.
Analytická část je zaměřena na konkrétní instituci. Cílem práce je ověřit hypotézu, zda organizace plní své poslání. Analýza je zaměřena na základní uměleckou školu v Řevnicích, která je analyzována z pohledu charakteristiky, personálu, vybavení, řádu a pravidel školy a financování. Je zde uveden výčet aktivit, které instituce nabízí. Informace byly čerpány z výročních zpráv, webových stránek a z rozhovorů s personálem. V závěru práce jsou shrnuty a zhodnoceny výsledky.
This bachelor thesis is about problematics of free time activities of youth and children. It is divided into two parts: theoretical and analytical.
Theoretical part explains basic theory which corresponds with the topic. It is dealing with free time activities and its functionality, education, adverse influences and free time education. It mentions participants, free time activities and institutions. Subsequently means of funding, subsidies and legislative standards. Information was obtained by studying academic literature.
Analytical part is focused on a specific institution. The aim of this thesis is to prove the hypothesis that the organization fulfills its mission. Analysis is focused on elementary art school in Revnice which is analyzed in terms of characteristics, personnel, equipment, regulations, rules and funding. List of activities is mentioned. Information was gathered by annual reports, websites and interviews with the staff. At the end of the work results are summarized and evaluated.
Keywords:
děti; financování; instituce; mládež; rodina; umělecké vzdělávání; volný čas; výchova; základní umělecká škola