Název:
Firma v konkurenčním prostředí
Překlad názvu:
The Firm in a Competitive Environment
Autoři:
Houšková, Eliška ; Šrédl, Karel (vedoucí práce) ; Kopecká, Lenka (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá postavením firmy v konkurenčním prostředí. Teoretická část práce se věnuje základním pojmům, které se v práci objevují, jsou zde zmíněny jednotlivé typy konkurence a obecné cíle firmy. V práci jsou rozebrány skutečnosti, které mají vliv na efektivitu firmy a zvýšení její konkurenceschopnosti. Dále práce popisuje vybrané analýzy vnitřního a vnějšího podnikového okolí. V praktické části je proveden rozbor společnosti PayU Czech Republic s.r.o., která je provozovatelem internetové platební brány PayU. Současná situace firmy je hodnocena z hlediska vývoje trhu, na kterém působí, dále z hlediska srovnání s hlavními konkurenty a z hlediska jejího vnitřního a vnějšího okolí. Analýzy firmy jsou prováděny na základě postupů popsaných v teoretické části a získané údaje slouží k zhodnocení schopnosti konkurovat a k následnému vypracování návrhů pro posílení pozice firmy v konkurenčním prostředí.This Thesis Deals with the Position of a Company within a Competitive Environment. The Theoretical Part of the Thesis Is Devoted to the Main Concepts that Appear within the Work Including the Various Types of Competitors and the General Objectives of a Company. The Work Analyses the Factors which Affect the Efficiency of a Company and Its Competitiveness within the Market. It Further Describes Selected Ways of Analysing the Internal and External Corporate Environment. In the Practical Part of the Thesis an Analysis of the Company PayU Czech Republic s.r.o. the Operator of the Internet Payment Gateway PayU Is Carried out. The Current Situation of the Company Is Evaluated in Light of the Development of the Market in which It Operates in Comparison to the Main Competitors and in Terms of Its Internal and External Surroundings. The Analyses of the Company are Carried out on the Basis of the Procedure Described within the Theoretical Part of the Thesis. The Data Obtained Are Used in order to Assess the Company´s Competitiveness and in order to Draft Subsequent Proposals for Strengthening of the Company´s Position within the Competitive Environment.
Klíčová slova:
Analýza podniku; E-komerce; Firma; Konkurenceschopnost; Konkurenční firmy; Konkurenční prostředí; PayU; Platební brána; Platební prostředky; Vývoj trhu