Original title:
Porovnání výkonu vykreslování v iOS a Metal
Translated title:
Rendering Performance Comparison in iOS and Metal
Authors:
Pištělák, Radek ; Milet, Tomáš (referee) ; Tóth, Michal (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Cílem této práce je porovnání grafických knihoven OpenGL ES a Metal na mobilním systému iOS. Pro porovnání výkonu obou knihoven slouží implementovaný částicový systém. Měřením bylo zjištěno, že při použití instanced renderingu lze v současné době dosáhnout vyššího výkonu pomocí knihovny OpenGL ES. Na základě zjištěných výsledků a teoretické části práce je možné provést informovanější rozhodnutí mezi oběma grafickými knihovnami.
The goal of this thesis is the comparison of the OpenGL ES and Metal graphical libraries on the iOS platform. To compare the performance of the two libraries, a particle system has been implemented. By profiling it has been determined that using instanced rendering it is currently possible to achieve higher performance using OpenGL ES. Based on the results and the theoretical part of the thesis it is possible to make a more informed decision between the two graphical libraries.
Keywords:
IMR; iOS; Metal; OpenGL ES; particle systems; TBDR; IMR; iOS; Metal; OpenGL ES; TBDR; částicové systémy
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/62240