Original title:
Fyzikální simulace na GPU
Translated title:
Physics Simulation on GPU
Authors:
Janošík, Ondřej ; Zemčík, Pavel (referee) ; Polok, Lukáš (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce řeší problematiku fyzikální simulace pevného tělesa a možnosti paralelizace s využitím GPU. Popisuje základy potřebné pro implementaci základního fyzikálního enginu zaměřeného na fyzikální simulací kvádrů a technologie použitelné pro akceleraci. V práci popisuji postup, kterým jsem postupně urychloval fyzikální simulaci s použitím OpenCL. Každá významná změna je popsána ve vlastní sekci a obsahuje výsledky měření s krátkým shrnutím.
This thesis addresses the issue of rigid body simulation and possibilities of paralellization using GPU. It describes the basics necessary for implementation of basic physics engine for blocks and technologies which can be used for acceleration. In my thesis, I describe approach which allowed me to gradually accellerate physics simulation using OpenCL. Each significant change is described in its own section and includes measurement results with short summary.
Keywords:
gpgpu; gpu; kinetics; opencl; physic simulation; physics; rigid body; fyzika; fyzikální simulace; gpgpu; gpu; kinetika; opencl; pevná tělesa
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/61857