Název:
Inteligentní autopilot založený na agentně orientovaném programování
Překlad názvu:
Intelligent Autopilot Based on Agent-Oriented Programming
Autoři:
Burda, Radek ; Samek, Jan (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Práce se zabývá problematikou leteckých soubojů stíhacích letounů. Cílem práce je vytvoření chytrého autopilota s využitím agentního systému, který bude inteligentně provádět bojové manévry a taktiky v běžící simulaci. V první části práce bude představen teoretický základ leteckých soubojů - tedy zbraňové systémy, manévrování a taktiky letounů v leteckých soubojích 1 na 1, při přesile či oslabení 2 na 1, a nakonec souboje hromadné. Bude představeno agentní programování, vytvoření pravidel a jejich transformace do jazyka agentů. V druhé části bude vytvořeno grafické simulační prostředí, které bude postaveno na herním enginu JMonkey. Dále bude vytvořen agentní systém zastupující jednotlivá letadla v rámci simulace a dokumentován vlastní protokol pro síťovou komunikaci inteligentního chování s vytvořeným simulačním modelem.
Thesis aims at fighter combat and maneuvring - so called Dogfighting. The purpose of this work is to create intelligent autopilot based on Agent system, eligible of executing in-air maneuvers and tactics in real-time simulation. In the first part, theoretical basis of air combat will be introduced, such as weapon systems, maneuvring and tactics in mutual combat 1 on 1, odds fight 2 on 1, and last but not least mass fights. Also agent programming will be introduced, as well as recognizing of agent rules and processes and its transformation to agent language. The second part describes building of a simple graphical simulation environment based on JMonkey game engine. Agent system maintaining every single aircraft within the simulation will be created and own network socket protocol for communication between intelligent behavior and simulation environment will be discussed and documented.
Klíčová slova:
BDI Agent; Bojové manévry; Bojové taktiky; Inteligentní autopilot; Jason; Java; JMonkey; Letecké souboje; Letecký simulátor; Multiagentní systém; Stíhací letouny; Air-combat maneuvers; Air-combat tactics; BDI Agent; Dogfight; Fighters; Flight simulator; Intelligent autopilot; Jason; Java; JMonkey; Multiagent system
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/61790