Original title:
Virtuální svět
Translated title:
Virtual World
Authors:
Kováč, Robert ; Heriban, Pavel (referee) ; Roupec, Jan (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Cílem této práce je popsat problematiku tvorby počítačových her a následně pomocí herního enginu Unity 3D navrhnout a vytvořit závodní hru pro hráče připojené ve virtuálním světě. První část práce se věnuje historii videoher, platformám, popisuje postup vývoje a vývojové nástroje. Další část pojednává o enginu Unity 3D, který byl použit při vývoji. Výsledná aplikace je popsaná v poslední části práce.
The goal of this thesis is to describe the issue of computer game creation and to develop a race game for people connected to the Virtual World using Unity 3D game engine. The first part of this thesis is dedicated to the history of video games, platforms and to describing of development processes and development tools. The next part is about Unity 3D game engine, which was used for creating the game. The resulting application is described in the last part.
Keywords:
Computer games; PC games creation; racing game; Unity 3D; Počítačové hry; Tvorba PC her; Unity 3D; závodní hra
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/60924