Original title:
Plnicí systém vznětového motoru s proměnným průřezem
Translated title:
CI-engine Variable Intake System
Authors:
Cihlář, Lukáš ; Štěpánek, Karel (referee) ; Dundálek, Radim (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá návrhem plnicího systému vznětového motoru s centrální uzavírací klapkou. Kromě konstrukce dílčích komponent systému je také zjišťován vliv nového řešení na parametry motoru. Vliv nového řešení je porovnán jak s původní variantou tak referenčním modelem, simulujícím řešení používané u konkurence. Po provedení simulací termodynamiky a proudění jsou zhodnoceny jednotlivé varianty.
The master´s thesis focuses on design of intake manifold with swirl flap for diesel engine. In addition to the design of sub-components of the intake manifold are also investigated the influence of new solutions on engine parameters. The influence of the new solution is compared to the original version and a reference model simulating intake manifold used by competitors. After simulation of thermodynamics and fluid flow are evaluated each variants.
Keywords:
CFD; coefficient of discharge; design; Intake manifold; Lotus; swirl ratio; CFD; konstrukce; Lotus; plnicí systém; vírové číslo; ztrátový součinitel
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/60819