Original title:
International Trade of Iran
Authors:
Saremi, Shadi ; Benešová, Irena (advisor) ; Monika, Monika (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
eng Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[eng][cze] In 21th century nobody can deny the value of international trade, also its importance has spread so much that racial, ethnic and regional differences seem less important these days.
Today, those countries that have entered the international trade business and achieved the profitability are still trying to expand their trade volume and also have decided to establish different organizations and unions. Iran is one of these countries.
International trade not only promotes the growth and the level of economic expansion of countries but also involves the political, social and cultural development.V 21. století již nikdo nepopírá význam mezinárodního obchodu. Jeho důležitost je natolik významná, že zastíní i rasové, etnické či regionální rozdíly.
Země, které jsou zapojeny do mezinárodního obchodu, který jim přináší zisk, se snaží zvýšit svoji obchodní výměnu. Zároveň tyto země zakládají různé uskupení či organizace, které mají napomoci ke zvýšení a zlepšení obchodu. Irán patří mezi tyto země.
Mezinárodní obchod má prospěšný vliv nikoliv pouze na obchod, ale také na rozvoj. Může se jednat o rozvoj politický kulturní či ekonomický.
Keywords:
bariéry obchodu; cla; export; import; Irán; Makroekonomie; Mezinárodní obchod; sankce; teorie