Original title: Filosofie pro děti jako koncepce výuky náboženství a katecheze.
Translated title: Philosophy for children as a concept of religious education and catechesis
Authors: ODEHNALOVÁ, Barbora
Document type: Master’s theses
Year: 2016
Language: cze
Abstract: [cze] [eng]

Keywords: catechesis; Christianity; Creation of the world.; curriculum; documents of the Church; experience; faith; God; identity; interpretation of collected data; Jesus' parable; Keywords: teaching of religion; methods of catechesis; objectives of philosophy for children; personality catechists - qualitative research; philosophy for children; principles for guiding philosophical discussion; psychology of thinking research design; research methodology; Roman Catholic Church; RVP ZV; signs of religious education of focus group; Bůh; cíle filosofie pro děti; církevní dokumenty; filosofie pro děti; identita; interpretace získaných dat; Ježíšovi podobenství; katecheze; Klíčová slova: výuka náboženství; křesťanství; metodologie výzkumu; metody katecheze; osnovy; osobnost katechety kvalitativní výzkum; RVP ZV; Stvoření světa.; víra; výzkumný design psychologie myšlení; zkušenost; znaky náboženské výchovy ohniskové skupiny; zásady pro vedení filosofické diskuze; římsko- katolická církev
Citation: ODEHNALOVÁ, Barbora. Filosofie pro děti jako koncepce výuky náboženství a katecheze.. České Budějovice, 2016. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta

Institution: University of South Bohemia in České Budějovice (web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Original record: http://www.jcu.cz/vskp/43738

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-254093


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > University of South Bohemia in České Budějovice
Academic theses (ETDs) > Master’s theses
 Record created 2016-09-13, last modified 2023-01-15


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share