Original title:
Využití metody TPR (Total Physical Response) ve výuce angličtiny na základní škole
Translated title:
The use of the TPR method in English language teaching at the elementary school level.
Authors:
BŘICHÁČKOVÁ, Jana Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá využitím metody TPR (Total Physical Response), která je založena na tom, že žák vůbec nemluví a pouze reaguje na verbální pokyny učitele neverbálně např. pohybem, kreslením, vybarvováním. Tato metoda je založená na podobnosti s procesem, jak si dítě osvojuje svůj mateřský jazyk. Práce je rozdělena na část teoretickou obsahující teoretická východiska dané metody a srovnání právě s procesem osvojení mateřského jazyka a část praktickou, která obsahuje výzkumné šetření o povědomosti a využití metody TPR na konkrétní základní škole, a obecnou typologie TPR aktivit, konkrétní příklady a analýzu jednotlivých typů aktivit. This diploma thesis deals with the use of the TPR method (Total Physical Response) where the principle is a student who does not speak, only reacts nonverbally to verbal instructions given by a teacher e.g. by moving, drawing, colouring. This method is based on a similarity with learning the mother tongue. The work is divided into a theoretical part consisting of the theoretical background of the given method and the comparison with the process of learning the mother tongue, and a practical part which contains a research survey about the knowledge of using the TPR method at a particular primary school, it also contains general typology of TPR activities and specific examples and an analysis to each type of an activity.
Keywords:
activities; Asher; learning; mother tongue; TPR method; aktivity; Asher; mateřský jazyk; osvojování; TPR metoda Citation: BŘICHÁČKOVÁ, Jana. Využití metody TPR (Total Physical Response) ve výuce angličtiny na základní škole. České Budějovice, 2016. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/46394