Název:
Surrealismus a dadaismus v operách Bohuslava Martinů
Překlad názvu:
Surrealism and dadaism in operas of Bohuslav Martinů
Autoři:
Cukr, Lubor ; OTAVA, Martin (vedoucí práce) ; ŠIMERDA, Tomáš (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Smyslem této práce je zmapovat vliv avantgardy, zvláště pak surrealismu a dadaismu na operní tvorbu Bohuslava Martinů. Nejprve uvádím stručný přehled skladatelova života se zaměřením na operní tvorbu a na prostředí, ve kterém tvořil. V další části se práce zabývá specifikací období avantgardy, která v době, kdy se skladatel začal věnovat hudebnímu divadlu, ovlivňuje jeho myšlení a nazíraní na uměleckou tvorbu. Nejrozsáhlejší částí práce je pak stručný popis všech dokončených skladatelových oper a rozbor situací, které s avantgardou souvisejí. V závěru najdeme hodnocení vlivu surrealismu a dadaismu na skladatelovu tvorbu.This work presents the influence of avant-garde, mainly Surrealism and Dadaism, in operatic works of Bohuslav Martinů. First you find a brief overview of composer’s life focused on operatic works and also on the surroundings in which he was composing. Next part describes the period of avant-garde which has the main impact on the composer in the period when he starts to create on the field of musical theatre and influenced his thinking and perception at the artistic creation. The largest part of this work is a brief description of each opera of Martinů and the analysis of the situation connected to the avant-garde. At the end you can find the results of the impact of Surrealism and Dadaism on the composer’s creation.
Klíčová slova:
dadaismus; hudba; hudební analýzy; Martinů, Bohuslav, 1890-1959; opera; surrealismus
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/9319