Název:
Dítě s Diabetes mellitus v Mateřské škole
Překlad názvu:
Child with Diabetes mellitus in Kindergarten
Autoři:
KALINOVSKÁ, Kateřina Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá zvláštnostmi zařazení diabetického dítěte do mateřské školy. Jde o případovou studii chlapce s diagnózou Diabetes mellitus 1. typu na inzulínové pumpě. Teoretická část se věnuje onemocnění Diabetes mellitus 1. typu, jeho příznakům, léčbě a komplikacím. Více je popsán způsob léčby inzulínovou pumpou. Dále teoretická část obsahuje kapitoly týkající se psychologických dopadů na nemocného a na jeho rodinu, nutnost dodržování režimových opatření a legislativní podmínky zařazení zdravotně znevýhodněného dítěte do mateřské školy. Praktickou část tvoří kvalitativní šetření, které představuje kazuistiku chlapce s diabetem. Součástí je rozhovor s ním, s jeho matkou a s paní učitelkou v mateřské škole. Dále praktická část obsahuje činnosti, které mohou pomoci pedagogům se začleněním takto znevýhodněného dítěte do kolektivu mateřské školy. Ze zjištěných skutečností vyplývá, že inzulínová pumpa nemá zásadní vliv na chod v mateřské škole, ale je ulehčením pro rodinu a nemocné dítě.This bachelor thesis deals with inclusion specialty of diabetic child to day-care centre. It is about the case study of the boy with diagnosis Diabetes mellitus of 1. type on insulin pump. The theoretical part is about illness Diabetes mellitus of 1. type, its symptoms, therapy and complications. The therapy way by insulin pump is described more in detail. The theoretical part contains the chapters regarding the psychological impacts to ill person and its family, the need to respect of the regime precautions and the legislative conditions of the sick child integration to the day-care centre. The practical part consists of a qualitative survey, which represents the boy's casuistry with diabetes. The practical part also includes an interview with the boy, his mother and a teacher at the day-care centre. Further the practical part consists of activities, which can help the pedagogues to incorporate a disadvantaged child such as this boy to the day-care group. From the findings it is clear that an insulation pump does not have any underlying influence on day to day activities in day-care centre however it makes it easier for the family and the unwell child.
Klíčová slova:
Diabetes mellitus 1. typu; inzulínová pumpa; psychické dopady; předškolní dítě; socializace; child under school age; Diabetes mellitus of 1. type; insulin pump; psychological impacts; socialization Citace: KALINOVSKÁ, Kateřina. Dítě s Diabetes mellitus v Mateřské škole. České Budějovice, 2016. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/37851