Original title:
Základní pohybové vzorce a jejich využit í v taneční pedagogice
Translated title:
BASIC MOVING PATERNS AND IT´S USE IN DANCE PEDAGOGY
Authors:
Gilová, Karolina ; FRIČOVÁ, Marie (advisor) ; OVSOVÁ, Libuše (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce je zaměřena na základní pohybové vzorce, které jedinec získá v průběhu vývoje od početí po první kroky. Jejich správné osvojení dále ovlivňuje pohybový vývoj a pohybový projev v průběhu dalšího života. Tato teorie je opřena o základní myšlenky Body - Mind Centering a rozvinula ji Linda Hartley ve své knize Wisdom of the body moving: an introduction to body-mind centering.
Cíl práce
Cílem práce je popsat jednotlivé vzorce a jejich úlohu v dalším pohybovém vývoji. Dále je zasadit do kontextu psychomotorického vývoje jedince a nalézt způsob, jak jejich opakování a procvičení přirozeně zapojit do taneční pedagogiky.This bachelor thesis is focused on the basic moving patterns which individual obtains during evolution from commence to first steps. Correct adoption influences movement development and movement expression in further life. This theory is based on thoughts Body-Mind Centering and it was described in Linda Hartley's book "Wisdom of the body moving: an introduction to body-mind centering.
Objective
Objective of this thesis is to describe individual patterns and its role in the motion development and furthermore put them into perspective of psycho-motoric development of individual and find the way how to integrate these patterns into dance education.
Keywords
Moving patterns, psycho-motoric development, dance education
Keywords:
pohybová výchova; pohybové umění; pohybové vzorce; psychomotorický vývoj; tanec
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/8978