Original title:
Hledání nových forem prezentace klasické hudby
Translated title:
New strategies of classical music presentation
Authors:
Špaňárová, Kateřina ; RADOK ŽÁDNÁ, Ingeborg (advisor) ; ŠTILEC, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce analyzuje nové formy prezentace klasické hudby na přík- ladu dvou světově významných operních domů. První zkoumaný operní dům je Metropolitní opera New York a druhý Komická opera Berlín. Tato práce zjišťuje, zda a jak se těmto institucím daří rozšiřovat své publikum bez toho, aniž by snižovaly vysokou uměleckou úrověň prováděných děl.This thesis analyses new ways of interpreting and producing classical music using two examples, the Komische Oper Berlin and Metropolitan Opera New York - two highly influential hubs of classical music. The thesis sets out to critically assess whether and how these institutions succeed in attracting new audiences by means of modern production and marketing while keeping high level of per- formed art.
Keywords:
hudba; hudební management; prezentace; vážná hudba
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/8967