Original title:
Komercializace " klasické " hudby
Translated title:
COMMERCIALIZATION OF ARTIFICIAL MUSIC
Authors:
Veselý, Šimon ; MIKOLÁŠEK, Daniel (advisor) ; HAVLÍK, Jaromír (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Tato práce pojednává o komercializaci artificiální hudby se zvláštním zřetelem k situaci soudobé hudební literatury pro bicí nástroje. Cílem práce je poukázat na uměleckou hodnotu, která je hlavním aspektem rozpoznání komerční manipulace. Práce také popisuje roli hudebního průmyslu, technologií a masových médií vzhledem k popularizaci hudebních děl. Práce vychází z poznání hudby 20. a 21. století a z pojmu rekontextualizace uměleckých hodnot během tohoto období.This bachelor thesis discusses the commercialization of artificial music with special attention to the situation of contemporary music literature for percussion. The aim of thesis is to show the artistic value, which is the main aspect of the recognition of commercial manipulation. The thesis also describes the role of the music industry, technology and mass media due to the popularization of musical works. The work is based on the knowledge of music of the 20th and 21st century art and the concept of recontextualization values during this music period.
Keywords:
hudba; komercializace; komerční aspekty; komerční tvorba; vážná hudba
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/9082