Název:
Fonologické a morfologické schopností dětí předškolního věku
Překlad názvu:
Phonological and morphological skills of preschool children
Autoři:
SVOBODOVÁ, Kateřina Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zaměřuje na vývoj předškolního dítěte, především na fonologické a morfologické schopnosti dětí v tomto věku. Cílem práce je zmapovat rizika pro další vývoj čtenářských dovedností a naznačit možnosti snížení těchto rizik systematickou prací s dětmi v podmínkách běžné mateřské školy. V teoretické části je definován fyzický, psychický a sociální vývoj dítěte, dále školní zralost a připravenost, odklad školní docházky, řeč a také čtyři jazykové roviny,především fonologická a morfologická rovina. Praktická část je zaměřena na kvantitativní šetření dětí předškolního věku, v jehož rámci jsou u dětí sledovány vybrané proměnné, především fonologické a morfologické schopnosti, postup, získané výsledky a jsou doporučena cvičení k rozvoji těchto schopností.This bachelor's thesis is focusing on the development of preschool children, primarily on their phonological and morphological abilities. The main objective of this thesis is to examine further risks of reading abilities,indicating possibilities of reducing all these risks by the methodical work with children of preschool age. In the theoretical definition the physical, psychological and social development of children is defined, as well as their maturity and readiness for school in regards to speech as well as their phonological and morphological abilities. The practical part is focused on quantitative research of preschool children, with a focus specifically on the observation of variables, mostly in phonological and morphological abilities, techniques, practices. Based on obtained results are recommended exercises for the development of these abilities.
Klíčová slova:
Dítě předškolního věku; fonologické a morfologické schopnosti.; jazykové roviny; mateřská škola; odklad školní docházky; řeč; školní připravenost; školní zralost; language levels; phonological and morphological abilities; postponement of school attendance; preschool; Preschool children; readiness for school; speech Citace: SVOBODOVÁ, Kateřina. Fonologické a morfologické schopností dětí předškolního věku. České Budějovice, 2016. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/42618