Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Srovnání výukových programovacích jazyků s ohledem na stupeň kognitivního vývoje studentů středních škol a žáků druhého stupně základních škol
Original title:
Srovnání výukových programovacích jazyků s ohledem na stupeň kognitivního vývoje studentů středních škol a žáků druhého stupně základních škol
Translated title:
Comparison of Educational Programming Languages with Respect to Cognitive Level of Secondary School Students
Authors:
TUROŇ, Jan Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Výuka programování bývá zařazována na SŠ a 2. st. ZŠ jako způsob realizace některých bodů RVP. V době vydání této práce jsou tyto zachyceny pouze vágně a přínos programování z pohledu RVP lze tak posoudit pouze volně. Práce rozebírá použitelnost programovacích jazyků používaných při výuce s ohledem na kognitivní schopnosti žáků a studentů a předkládá jejich srovnání, které může sloužit jako podklad pro tvorbu ŠVP.Education of programming language is often included in Czech secondary education as a method of implementation of corresponding school standards. By the time of publishing this thesis, these standards are only vaguely defined, so the effect of teaching programming can't be objectively evaluated from the perspective of the standards. This thesis elaborates on the usability of educational programming languages with respect to cognitive level of secondary school students, which may be used as a founded source in defining standards of particular schools.
Keywords:
Education of Programming; Educational Programming Languages; výuka programování; výukové programovací jazyku Citation: TUROŇ, Jan. Srovnání výukových programovacích jazyků s ohledem na stupeň kognitivního vývoje studentů středních škol a žáků druhého stupně základních škol. České Budějovice, 2015. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Přírodovědecká fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/41624