Original title:
Interaktivní prostorové objekty jako prostředek rozvoje kognitivních funkcí u dětí mladšího školního věku
Translated title:
Interactive spacial objects as a medium of developement of cognitive functions in early school age
Authors:
BALADOVÁ, Barbora Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] V bakalářské práci se zabývám rozvojem kognitivních funkcí u dětí mladšího školního věku. Především se zaměřuji na vývoj inteligence. Výsledkem této práce je trojrozměrný objekt s hrami, který si klade za cíl posunout jedince dál v rozvoji logického myšlení. Práce je teoreticko-praktická. V teoretické části se nejvíce zaměřuji na teorii inteligence, logicko - matematické a prostorové myšlení. V praktické části se zabývám hrami a výrobou herního objektu, který je umístěn v exteriéru, kde je přístupný všem dětem.The Bachelor thesis deals with development of early school-aged children. Above all, I mainly focused on development. Therefore, the result of this thesis is the three-dimensional object including table games, which should help the individual to make a progress in psychological development. The thesis has a theoretical and practical part. In the theoretical part is focused on logical-mathematical and spatial intelligence. Hence, are placed in the exterior, where they are available to all children.
Keywords:
cognitive function; didactic game; games objects.; Howard Gardner; Intelligence; Jean Piaget; logics; didaktická hra; herní objekt; Howard Gardner; Inteligence; Jean Piaget; kognitivní funkce; logika Citation: BALADOVÁ, Barbora. Interaktivní prostorové objekty jako prostředek rozvoje kognitivních funkcí u dětí mladšího školního věku. České Budějovice, 2015. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/39285