Original title:
Zhodnocení kvality služeb cestovního ruchu ve vybrané lokalitě
Translated title:
Evaluation of the quality of provided tourism services in selected locality
Authors:
JENÍKOVÁ, Barbora Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se věnuje problematice služeb cestovního ruchu. Hlavním cílem je zhodnocení kvality poskytovaných služeb cestovního ruchu v lokalitě Hluboká nad Vltavou. V teoretické práci jsou definovány pojmy spojené s oblastí cestovního ruchu jako například cestovní ruch, služby, marketingový mix, kvalita a nástroje strategického marketingového prostředí. V praktické části je provedena podrobná analýza ubytovacích, stravovacích, kulturních, sportovních, sportovně relaxačních a doplňkových služeb cestovního ruchu. Dále jsou zde zhodnoceny výsledky dotazníkového šetření, jehož hlavním cílem bylo zjistit spokojenost účastníků cestovního ruchu s kvalitou, úrovní a rozsahem poskytovaných služeb v lokalitě, ale i s kulturním a sportovním vyžitím v lokalitě. Pozornost byla v tomto směru zaměřena jak na tuzemského, tak na zahraničního účastníka cestovního ruchu. Na základě získaných informací a výsledků marketingového výzkumu jsou v poslední části uvedena vhodná návrhová řešení. The diploma thesis provides comprehensive insight into the individual types of services of tourism. The main goal is evaluation of the quality of provided tourism services in the selected locality Hluboka nad Vltavou. In the theoretical part the concept associated with areas of tourism, services, marketing mix, quality and instruments of strategic marketing environment. In the practical part it was made detailed analysis of accommodation services, catering services, cultural services, sports services, sport and relaxation services and complementary services. In the practical part are also evaluated results of a research, which main aim was find out the satisfaction of tourism participant with a quality, level and range of tourism services, which are provided in the locality. The visitor's opinion on opportunities of cultural and sport activities is also very important. Attention was focused on the local and foreign participants of tourism in this direction. Based on the gained information and results of marketing research, the last section contains appropriate suggestions.
Keywords:
lokality Hluboka nad Vltavou; marketing research; participant of tourism; quality; services of tourism; tourism; cestovní ruch; kvalita; lokalita Hluboká nad Vltavou; marketingový výzkum; služby cestovního ruchu; účastník cestovního ruchu Citation: JENÍKOVÁ, Barbora. Zhodnocení kvality služeb cestovního ruchu ve vybrané lokalitě. České Budějovice, 2015. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/37872