Original title:
Využití diktátu k rozvoji poslechu a psaní v hodinách angličtiny na 2. stupni základní školy
Translated title:
Using dictation to develop listening and writing skills in English language classes at the lower secondary level
Authors:
KRONIKOVÁ, Andrea Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tématem diplomové práce je Využití diktátu k rozvoji poslechu a psaní v hodinách angličtiny na 2. stupni základních škol. Cílem teoretické části je na základě odborné literatury popsat přínos diktátů pro rozvoj psaní a poslechu v anglickém jazyce. Teoretická část se rovněž zabývá tím, jak je diktát ve vztahu k dovednosti psaní a poslechu reflektován v Rámcovém vzdělávacím programu a Školním vzdělávacím programu. Výstupem práce je výzkumný projekt, jehož cílem je realizovat několik vyučovacích hodin zaměřených na diktáty v angličtině se zaměřením na rozvoj poslechu a psaní. Všechny vyučovací hodiny jsou v této části diplomové práce podrobně popsány. Do praktické části je zahrnut i dotazník, který má za cíl zjistit oblíbenost diktátů u žáků a učitelů a možnosti jejich využití při hodinách anglického jazyka.The topic of this diploma thesis is Using dictation to develop listening and writing skills in English language classes at the lower secondary level. The aim of the theoretical part is to describe dictation and its contribution to the development of listening and writing skills in English language classes. This part of the thesis also deals with how dictation, listening and writing skills are reflected in the Framework Educational Programme and School Educational Programme. The practical part is based on a project whose goal is to teach a few English lessons based on dictation. A detailed description of each particular lesson is presented in this part. Questionnaires are used to find out the popularity of dictation among pupils and teachers and the frequency of their use in English language classes.
Keywords:
Framework Educational Programme; Listening Skill; Partial Dictation; School Educational Programme.; Traditional Dictation; Writing Skill; alternativní diktát; dovednosti poslechu; dovednosti psaní; Rámcový vzdělávací program; Tradiční diktát; Školní vzdělávací program. Citation: KRONIKOVÁ, Andrea. Využití diktátu k rozvoji poslechu a psaní v hodinách angličtiny na 2. stupni základní školy. České Budějovice, 2015. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/36076