Original title:
Skladba vyučování fyziky na základních školách - analýza videozáznamu z výuky
Translated title:
Structure of physics classes at elementary school - analysis of video recordings of lessons
Authors:
TYL, Petr Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem této mojí bakalářské práce je částečný náhled na současnou výuku fyziky na 2. stupni ZŠ. Práce porovnává a ukazuje výsledky různých hodin fyziky z hlediska odlišných skupin (studenti, aprobovaní učitelé, NEaprobovaní učitelé) v níže sledovaných parametrech. Práce může sloužit jako příprava budoucích učitelů fyziky nebo například jako šablona pro hospitace na hodině fyziky.The aim of my bachelor thesis is a partial view on the current physics education on the second grade of primary school. This work compares and shows the results of different physics lessons in terms of different groups (students, qualified teachers, non-qualified teachers) in parameters monitored below. This work can serve as a preparation of future physics teachers of for example as a pattern for observation on physics lessons.
Keywords:
analysis; certificated; Composition of physics lessons; non-certificated; physicyl experimentm; student; teacher; teaching tools; textbooks; tuition; video studios; analýza; aprobovaný; CPV; fyzikální pokus; neaprobovaný; Skladba vyučování fyziky; učebnice; učební pomůcky; učitel; videostudie; výuka; žák Citation: TYL, Petr. Skladba vyučování fyziky na základních školách - analýza videozáznamu z výuky. České Budějovice, 2014. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/34733