Original title:
Badatelsky orientované vzdělávání jako jedna z cest ke zkvalitňování profesionality učitelů
Translated title:
Inquiry based education as one of the ways to improving teachers professionalism
Authors:
Tichá, Marie ; Samková, L. Document type: Papers Conference/Event: Elementary Mathematics Education (EME) 2016, Olomouc (CZ), 20160420
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Příspěvek je zaměřen na badatelsky orientované vzdělávání jako možnou cestu rozvíjení a zkvalitňování profesionality v přípravě učitelů 1. stupně základní školy. Vzhledem k tomu, že proces bádání vede k domněnkám, hypotetickým odpovědím a ty je třeba ověřit, zaměřili jsme se v poslední době také na rozvíjení uvědomování si potřeby argumentovat, vědomě zařazovat odůvodňování do vyučování matematice.This contribution focuses on inquiry-based education as one of the ways to develop and improve professionalism of future primary school teachers. Since the process of inquiry leads to conjectures and hypotheses that need to be verified, we recently turned our attention also to developing awareness of the need of proper argumentation and its incorporation into mathematics lessons.
Keywords:
argumentation; inquiry-based education; primary school; teachers professionalism Project no.: GA14-01417S (CEP) Funding provider: GA ČR Host item entry: Elementary mathematics education 2016, ISBN 978-80-905281-3-0
Institution: Institute of Mathematics AS ČR
(web)
Document availability information: Fulltext is available on demand via the digital repository of the Academy of Sciences. Original record: http://hdl.handle.net/11104/0260415