Original title:
Vliv podnikové kultury na spokojenost zákazníků vybraného podniku
Translated title:
The influence of corporate culture on customer satisfaction selected company
Authors:
HOLÁ, Monika Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem této práce je analyzovat vliv podnikové kultury na spokojenost zákazníků a navrhnout doporučení ke změně. V první části práce je teorie podnikové kultury a spokojenosti zákazníků. V praktické části je provedeno dotazníkové šetření pomocí dotazníku VSM 1994 a 2013 a TBSD. Tímto dotazníkovým šetřením byly zjištěny kulturní dimenze zaměstnanců ve firmě. Tentýž průzkum byl proveden mezi zákazníky. Dále byl proveden průzkum zaměřený na spokojenost zákazníků se službami podniku. V návaznosti na tyto dotazníky byly navrženy možné změny a vylepšení, které může společnost přijmout, aby zlepšila svou podnikovou kulturu.The main aim of this work is to analyze the impact of corporate culture on customer satisfaction and propose recommendations for change. In the first part of the thesis is the theory of corporate culture and customer satisfaction. In the practical part, I conducted a questionnaire survey using questionnaires VSM 1994 and 2013 and TBSD. With this questionnaire survey I defined the cultural dimension of employees in company. The same survey was carried out among customers. I conducted survey focused on customer satisfaction with the services of the company. Following these questionnaires were suggested possible changes and improvements that a company can take to improve its corporate culture.
Keywords:
Corporate culture; cultural dimensions; customer satisfaction; kulturní dimenze; Podniková kultura; spokojenost zákazníků Citation: HOLÁ, Monika. Vliv podnikové kultury na spokojenost zákazníků vybraného podniku. České Budějovice, 2016. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/41149