Original title:
Návrh herní aplikace pro zjišťování osobnostních profi lů uživatelů
Authors:
SCHUPKE, Jan Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tématem práce je návrh a implementace počítačové hry, schopné profi lovat osobnost hráčů na základě jejich herních akcí. První část práce je věnovaná teorii osobnosti a způsobu pro filování obecně. Následuje specifi kace požadavků na software a jeho návrh. V závěru je přiložena ukázka výsledků fungování aplikace. Vzhledem k rozsahu tématu je výsledek ve fázi konceptu, a je předpokládané jeho další zpracování.The topic of this thesis is design and implementation of a video game, capable of profi ling its players based on their in-game actions. The fi rst part of the thesis is focused on the theory of personality, and methods of its profi ling in general. The following chapters focus on the specifi cation of the software requirements and its design. At the end, there is an example of results, demonstrating the application's functionality. Given the vastness of the topic, the research is currently in its conceptual state, and future development is expected.
Keywords:
Big Five; game; personality; software; Big Five; hra; osobnost; software Citation: SCHUPKE, Jan. Návrh herní aplikace pro zjišťování osobnostních profi lů uživatelů. České Budějovice, 2016. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Přírodovědecká fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/39813