Original title:
NOVÉ MOŽNOSTI DISTRIBUCE NÍZKOROZPOČTOVÝCH FILMŮ Z HLEDISKA PRODUCENTA V ČR
Translated title:
NEW POSSIBILITIES OF DISTRIBUTION OF LOW-BUDGET FILMS BY PRODUCER IN THE CZECH REPUBLIC
Authors:
Michálek, Tomáš ; ŠVECOVÁ, Marta (advisor) ; KALLISTA, Jaromír (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Ve své diplomové práci se věnuji novým možnostem distribuce českých nízkorozpočtových filmů z hlediska producenta. Vycházím tak ze současné situace, kdy stále více tuzemských filmů je distribuováno svým producentem. Vedle toho je řada menších českých filmů, které jsou distribuovány klasickým distributorem.
Práce se bude snažit o nastínění souvislostí vývoje nezávislé distribuce ve Spojených státech se situací na evropském trhu, resp. na trhu českém. Popisem současné situace na filmovém trhu se budu snažit postihnout současné metody zacházení s filmem ve stádiu distribuce a ukázat tak na jejich výhody a nevýhody.
Jádrem mé práce pak bude navrhnutí nových metod filmové distribuce nízkorozpočtových filmů v souvislosti s nastavením marketingové a distribuční strategie.In my Master's thesis I will focus on new possibilities of distribution of low-budget films by producer in The Czech Republic. The work is patterned on the current situation where more and more domestic films are distributed by its producer. In addition, a number of smaller Czech films are distributed by classical distributors.
The thesis will try to outline the context of the development of independent distribution in the United States with the situation on the European market, respectively on the Czech one. I will try to describe the current situation on the film market, methods of treatment of film distribution and their advantages and disadvantages.
The core of my work will be devising new methods of film distribution of low-budget films in connection with the setting of marketing and distribution strategies .
Keywords:
filmová distribuce; filmová produkce; filmová teorie; marketing; Spojené státy americké; Česko
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/8740