Original title:
Perspektiva TV 2020 - Přežije televize, jak ji známe?
Translated title:
TV Perspective 2020 - Would television as we know it survive?
Authors:
Šafer, Kryštof ; MATHÉ, Ivo (advisor) ; FRIČOVÁ, Kateřina (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Magisterská práce s názvem Perspektiva TV 2020 - Přežije televize, jak ji známe? popisuje stav ve které se televize nachází v roce 2015 a nahlíží na způsoby, jak se bude vyvíjet v horizontu pěti let, jak se budou vyvíjet jednotlivé demografické skupiny a jejich vztah k televizi.
Televize jako médium se proměňuje. Hlavní důraz se klade na zkoumání různých způsobů proměn, tak aby televize obstála v měnící se mediální krajině a přibývající konkurenci především z internetové oblasti. Zkoumá se také proměna diváka, který se stále častěji obrací k jiným variantám sledování obsahu, nicméně, který je životně důležitý pro přežití i tak silného média jako je právě televize.Master's thesis titled TV Perspective 2020 - Would television as we know it survive? describes a condition in which the television exists in 2015 and looks at the ways in which it will develop in the next five years as they develop different demographic groups and their relationship to television. Television as a medium is changing. The main emphasis of examining is focused on exploring different ways of changes that television has to undergo to survive in the ever-changing media landscape and increasing competition, especially from the Internet sector. Transformation of the viewer, who is increasingly turning to other variants of monitoring content, however, who is vital for the survival of such a powerful medium like television rights, is also examined here.
Keywords:
dějiny televize; sociální média; televize; teorie televize; video na vyžádání
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/8739