Original title:
Strategie Elektronického obchodu firmy
Translated title:
Strategy of E-commerce for Retail Company
Authors:
Gašpar, Petr ; Luhan, Jan (referee) ; Němcová, Zuzana (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Moje bakalářská práce se bude zabývat volbou vhodnou strategie pro vybudování elektronického obchodu maloobchodní firmy. V práci se zaměřím na to jak docílit aby firma rozšířila své působení na trhu a to právě pomocí elektronického obchodu. Dále budu ve své práci taky mapovat současnou situaci problematiky elektronických obchodů. Analyzuji trh, konkurenci a na základě těchto údajů zvolím strategii, aby elektronický obchod prosperoval. V praktické části se potom zaměřím na maloobchodní firmu Jarmila Gašparová a na základě zjištěných údajů z analýzy trhu zvolím nejvhodnější strategii pro tuto firmu.
The main topic of my bachelor thesis is to choose appropriate strategy to build electronic commerce for retail company. In this work I’ll focus on how to achiev expanding on market using e-commerce. In addition, this work will map the current situation of e-commerce issues. I’ll analyze the market, concurence and I’ll choose the strategy for e-commerce to prosper based on these data. The practical part of this thesis aims on retail company Jarmila Gašparová and formulate the best strategy based on collected data from market analysis.
Keywords:
electronic business; Electronic commerce; electronic commerce strategy; Internet; marketing; elektronické podnikání; Elektronický obchod; Internet; marketing; strategie elektronického obchodu
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/6537