Original title:
Návrh optimalizace prodeje internetové reklamy
Translated title:
Design for optimalization of the Internet advertisement sale
Authors:
Benda, Tomáš ; Václavíková, Vladimíra (referee) ; Dydowicz, Petr (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Cílem práce je analyzovat reklamní kampaň, která proběhla na serveru Game-Park.cz z pohledu využití a prodeje internetové reklamy a vytvořit návrh optimálního prodeje internetové reklamy. Práce popisuje jednotlivé formy internetové reklamy a jejich vhodnost použití, dále je zde navrhnuto využití internetové reklamy pro úspěšné splnění cílů reklamní kampaně.
The aim of work is analyzed advertisement campaign, which was run on the GamePark.cz server, from perspective of usage and sale of Internet advertisement and create a design for optimalization Internet advertisement sale. There are described the Internet advertisement forms and its suitability. The work contains design of the Internet advertisement usage for successful reach goals of the advertisement campaign.
Keywords:
Ad campaign; banner; banner advertisement; Internet; Internet advertisement; user contest; banner; bannerová reklama; Internet; Internetová reklama; reklamní kampaň; spotřebitelská soutěž
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/6890