Original title:
Online propagace webového portálu
Translated title:
Online Propagation of Web Portal
Authors:
Sobková, Jitka ; Dufek,, Ondřej (referee) ; Luhan, Jan (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Předmětem diplomové práce Online propagace webového portálu je formulace doporu-čení pro online kampaně vybraného podnikatelského subjektu. V první kapitole jsou vymezeny základní pojmy z oblasti internetové reklamy jakožto součástí marketingu a dále pojmy webové analytiky. V druhé kapitole jsou pak jednotlivé internetové kampaně analyzovány pomocí webové analytiky. Na základě této analýzy jsou ve třetí kapitole formulována konkrétní doporučení. Čtvrtá kapitola se zabývá vyhodnocení upravených kampaní. V páté kapitole se práce zabývá zhodnocením dosažených výsledků a formu-lací závěrečných doporučení.
The subject of the thesis Online Propagation of Web Portal is formulation of recom-mendations for online campaigns for selected business entity. In the first chapter are defined basic concepts of Internet advertising as part of marketing and terms of web analytics. In the second chapter, there are internet campaigns analyzed using web analy-tics. On the basis of this analysis are formulated specific recommendations in the third chapter. The fourth chapter deals with the evaluation of modified campaigns. The fifth chapter deals with the evaluation of the results and the formulation of final recommen-dations.
Keywords:
conversion; conversion ratio; Google Analytics; internet propagation; ppc; traffic ana-lysis; traffic measurement; web analytics; analýza návštěvnosti; Google Analytics; internetová reklama; konverze; konverzní poměr; měření návštěvnosti; ppc; webová analytika
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/59333