Original title:
Využití newsletteru v elektronickém obchodování
Translated title:
Use of Newsletter in E-business
Authors:
Raisigl, Ivo ; Klepáček, Antonín (referee) ; Luhan, Jan (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Obsahem diplomové práce je tvorba newsletteru a vyhodnocení jeho výkonnosti. Na základě analýzy informací z oblasti e-mail marketingu, psychologie reklamy a dalších poznatků byly vypracovány návrhy newsletteru, které následně prošly testováním pomocí očních kamer - eye trackingu. Z dílčích návrhů byl vytvořen finální newsletter, který firma rozeslala na zákazníky a vyhodnotila jeho výsledky oproti newsletteru předchozímu. Práce rovněž slouží jako vodítko pro firmy při tvorbě a aplikaci newsletteru.
The dissertation thesis is concentrated on newsletter creation and its productivity evaluation. According to the information analysis from the field of email marketing, advertisement psychology and other knowledge, new proposals of new newsletter have been developed. These proposals went through testing using eye cameras - the eye tracking. Out of the partial proposals has been made a final newsletter which was sent out to customers by the company and the results have been evaluated in comparison with the previous one. The thesis also serves as a guideline for companies working on newsletter creation and its use.
Keywords:
direct marketing; e-mail marketing; eye tracking; internet marketing; newsletter; direct marketing; e-mail marketing; eye tracking; internetový marketing; newsletter
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/59258