Original title:
Analýza a zpracování naměřených dat z nárazových zkoušek
Translated title:
Analysis and processing of measured data from crash tests
Authors:
Klein, Martin ; Coufal, Tomáš (referee) ; Tokař, Stanislav (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Tato práce se zabývá problematikou nárazových zkoušek, se zaměřením na boční nárazy. V úvodu práce jsou uvedeny všechny, dnes běžně ve světě prováděné, nárazové zkoušky vozidel a jejich vzájemné porovnání na základě střetových parametrů. Následně jsou v práci analyzovány 4 provedené boční nárazové zkoušky. Při jednotlivých nárazových zkouškách se jednalo vždy o střet dvou vozidel, z nichž vždy jedno vozidlo naráželo přední částí s plným překrytím do boční části vozidla druhého. Tyto nárazové zkoušky byly prováděny k pořízení dat pro praktické užívání při analýze dopravních nehod. Tato experimentálně naměřená data byla analyzována za účelem získání hodnot deformační energie spotřebované pro trvalé poškození vozidel. Ze získaných hodnot deformačních energií byly získány hodnoty EES (energetické ekvivalentní rychlosti) pro jednotlivá vozidla. V závěru byly porovnány získané hodnoty EES pro obdobná vozidla mezi jednotlivými nárazovými zkouškami.
This thesis presents four crash test of two cars, in which always a moving vehicle strikes with fully overlaid front part into the side part (cabin for passengers) of another stationary vehicle. Crash test were carried out to detect the impact parameters for use in the road accidents analysis. Experimentally measured data and the acquisition of documentation during crash tests were therefore analyzed in an appropriate manner in order to obtain relevant impact parameters. One of the main evaluated parameters was the deformation energy that has been used for the permanent damage to vehicles. In the forensic engineering practice for analyzing vehicle impacts is as a control parameter used EES (Energy Equivalent Speed), this parameter was counted according to measured values during crash tests.
Keywords:
Crash test; deformation energy; energy equivalent speed; extent of damage.; deformační energie; energetická ekvivalentní rychlost; Nárazová zkouška; rozsah poškození.
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/59245