Original title:
Křižovatka I/35 a Nádražní ulice v Litomyšli
Translated title:
Intersection I/35 and Nádražní street in Litomyšl city
Authors:
Šeda, Matěj ; Matys, Pavel (referee) ; Všetečka, Martin (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Předmětem práce je řešení stávající přetížené okružní křižovatky. Multikriteriální analýzou jsou porovnávány dvě varianty návrhu, spirálová okružní křižovatka a světelně řízená průsečná křižovatka. Podrobně je zpracována projektová dokumentace návrhu úpravy stávající okružní křižovatky na spirálovou okružní křižovatku, která byla vybrána jako nejvhodnější. Navržena je komunikace pro pěší, podchod a lávky pro pěší přes řeku. Automobilová doprava bude usměrněna pomocí vodorovného dopravního značení a středního dělícího ostrůvku okružní křižovatky. V zájmovém úseku byla naměřena intenzita stávající dopravy. Posouzení stávajících a výhledových intenzit na stávajícím i navrhovaném stavu je součástí práce.
Thesis subject is a reconstitution of current overloaded roundabout. There are compared two options by multicriteria analysis, spiral roundabout and luminous controlled transverse crossing. The selected spiral roundabout is developed in greater detail. There are designed foot-paths, pedestrian underpass and footbridges over the river. Vehicles will be rectified by horizontal road markings and the center dividing island of the roundabout. There was measured actual traffic flow intensity. Reviews of current and perspective intensity for current and newly designed state are part of the thesis.
Keywords:
intersection capacity improvement; Litomyšl city; multicriteria analysis; reconstitution of intravilan; spiral roundabout; traffic intensity; intenzita dopravy; Litomyšl; multikriteriální analýza; rekonstrukce intravilánu; spirálová okružní křižovatka; zvýšení kapacity křižovatky
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/57890